onsdag 17 oktober 2012

Jobb och barn :)

Nu sitter jag på jobbet och har lunch, blev så tråkigt att sitta i lunchrummet helt solo så blev till att sätta sig här och slösurfa lite istället. :)
Jag har fått börja ringa runt till kunder idag, känns sådär, jag tycker ju att det är så pinsamt att ringa till folk som kanske har frågor som jag inte kan svaret på.
Men det får man lära sig men tiden helt enkelt, det ingår ju i jobbet det med.
Och så åkte jag ju runt igår och lämnade telefoner till olika kunder med en kollega och så glömde jag såklart en kvar i bilen så den fick jag åka och lämna idag också. :/
Gör om gör rätt!!

Nu ska jag försöka få in en kompis, fina M, på det här med bloggandet så hon kan hänga med på lite event också, det är riktigt trevligt att umgås med denna madame men vi får ju inte till det så ofta numera så lite sånt här ska nog hjälpa till på traven, och så är det ju så kul att gå på event också. :)

Nu kan jag ju faktiskt blogga från jobbet också, eftersom min dator har skickat in handduken.
Jag återställde den men nu kommer jag inte ut på internet överhududtaget, jag surfar visserligen genom iPhonen men det har ju fungerat förr.
Nu har vi iaf beställt ComHem hem så vi får riktigt internet och fler kanaler och sådant.
Får se hur bra det är sen men det lär ju vara bättre iaf.

Flizkorven har ju kommit in i en ledsenperiod just nu, hon blir jätteledsen på morgnarna när jag lämnar på dagis om inte hennes favvo fröken är där.
Och på kvällarna så vill hon absolut inte ligga själv i sängen, vi läser ju saga för barnen efter att dom är iordninggjorda och klara och sen säger vi godnatt och går ut. Men numera så blir hon jätteledsen och vill att man ska sitta kvar bredvid, hon har blivit bättre nu efter några dagar men så fort sagan är slut så blir hon ledsen.
Nu har jag kommit på en bra sak, vi hänger ju tvätten i vårt sovrum som ligger mitt emot barnens på övervåningen och då efter sagan så går jag in där och fixar med tvätten en stund och då somnar dom faktiskt nästan utan gnäll. *en väldigt nöjd mamma*
Då hör dom ju att man är kvar där uppe plus att man får rutin på tvätten också, så den inte glöms bort nu när jag börjat nytt jobb med nya tider som måste in i schemat. :)
Jag måste säga att jag är glad oftast att jag är så envis för det är ju därigenom mina barn också så när man ska få in nya rutiner så blir det en ständig kamp i några dagar. Men allt som oftast så är det jag som går segrande ur dom. :)

Nä nu är lunchen över så jag ska återgå till det ljuvliga arbetet. :)

Tjo flöjt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar