måndag 22 oktober 2012

Helgen del 2...

Ja sådär nu har lunchet trillat ner i maggen. :)

Vi återgår till i lördags...
Jag och Bella var ju på bio och efter det så åkte vi ner och köpte lite lördags godis och därefter hem.
Väl hemma så var P väldigt rastlös så han klättrade på väggarna samtidigt som jag var väldigt trött, därför blev det ingen bra kombo så jag sa till honom tillslut att ringa mr T och kolla vad han skulle göra för han skulle nog till Djurö på party.
Och sagt och gjort han åkte med dom dit och jag slängde ungarna i säng och mig själv i soffan och hyrde en film på vår nya On-Demand box. (Supersmidigt att hyra direkt i tvn)
När filmen nästan var slut så började det sticka i fingrarna på högerhanden precis som när den somnar, så jag rörde lite på handen för att få igång den men det spred sig uppåt axeln istället. Sedan kom det upp på munnen så hala läpparna stach det i och tandköttet i halva munnen domnade bort.
Det kändes ju inte helt OK eftersom jag hade ju inte legat konstigt eller nåt utan jag satt upp i soffan och hade armarna på varsin kudde. Så jag ringde helt enkelt till Sjukvårdsrådgivningen som sa att jag skulle åka in till akuten och dessutom ringa en ambulans, då fick jag PANIK!
Jag trodde dom bara skulle säga att så kan det bli ibland och det är ingen fara men icke sa nicke.
Så där satt jag ensam hemma med barnen, så då ringde jag till mammsen så hon kom över.
Och ringde därefter SOS som sa att "troligtvis är det ingenting men om det är ok med dig så kommer vi och tittar till dig", då hade det nästintill avtagit helt dessutom.
Men tandköttet var fortfarande avdomnat.
Dom kom iaf och tog lite prover, blodtryck, puls, blodsocker och temp.
Allt var normalt och dom hade aldrig hört något om något liknande förut (förvånar mig inte då det gäller mig), så jag fick välja om jag ville åka med in, men jag kände att det hade ju avtagit och då får jag kolla upp det om det skulle komma tillbaka helt enkelt. Dom höll med.

Efter att dom hade åkt så la jag och mamma oss i soffan och kollade vidare på tv och då tror jag att mitt huvud höll på att sprängas för det gjorde så fruktansvärt ont, jag kunde inte ligga, inte sitta.
Ingenting var skönt.
Så jag hällde i mig 2 glas vatten och gick sedan och la mig.

Dagen efter så hade det släppt lite men huvudvärken fanns fortfarande kvar lite grann, jag var helt sänkt eftersom jag inte kunnat sova så bra eftersom det gjort ont.

Vi åkte och kollade på ett jobb till P och sedan åkte vi hem för P var ganska trött efter sina strapatser också. :)

Idag har jag fortfarande lite ont i huvudet och är jätteseg, så jag tror att jag ska gå och lägga mig väldigt tidigt ikväll, kanske t.o.m med barnen. Det kanske gör susen.

Nu ska jag återgå till arbetet igen, det vart mycket papper idag så det är kul. :)

Hörs!

Ciao!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar