tisdag 27 november 2012

Trött

Jag har vart så fruktansvärt trött nu på senaste...
Jag har bakat och stått i på helgerna eftersom jag fyllde år i fredags och jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid nu i år så jag slipper stå kvällen innan och tokköra. Och det gick ju bra, men jag känner att min hjärna har inte fattat det här med att om man går upp tidigt så bör man kanske gå och lägga sig i tid på kvällarna.
Så därför blir jag ju ganska trött helt enkelt.
Men någon gång kommer väll det också förhoppningsvis.

Jag fyllde som sagt var år i fredags och vi hade lite familj och vänner över på lite kallskuret och fika.
Riktigt trevligt men som vanligt går ju allt i ett så man hinner knappt prata med folk, men så blir det.
Jag fick lite smått och gott i present som var mycket uppskattat. :)

Veckorna bara rusar iväg känner jag, snart har jag jobbat här i 2 månader. Helt sjukt! :)
Men mycket roligt, jag tycker fortfarande att det är jättekul att gå till jobbet och jag skulle gärna fortsätta jobba när jag kommer hem om jag kunde och fick.
Nu igår fick jag min bokföringskurs vi hade beställt så då tänkte jag direkt börja igår kväll när jag kom hem men den tiden hittades inte.
T och B var där och installerade luftvärmepumpen så jag hjälpte dom lite eller mest serverade kaffe och kom med glada tillrop och sedan så var det två små sessor som ville ha lite uppmärksamhet också.
Och när dom precis skulle upp och sova så kom mamma och hämtade hundarna och tog en fika så det blev lite sent för damerna, när dom väl somnat vid typ 9 så var jag helt slut också så det blev inget pluggande igår.

Bella var på sin första utflykt med dagis igår, in till stora staden. Stadsmuseet blev det för en Alfons utställning, det var mycket uppskattat. Även om lilla jag var lite små nervös för att släppa iväg henne själv. Hon har ju bara åkt iväg sådär med mig och nu skulle dom på dagis ha koll på alla barnen men det gick ju bra. :) Hon var väldigt trött igår kväll, hon somnade tydligen i bilen efter att dom hade vart hos faster och blivit snygga i håret. Det tar på krafterna att vara ute och flänga runt. :)

Idag blir det inte så mycket arbete, först jobbar vi fram till 14 sedan blir det utbildning 14-16.30 och därefter så ska vi iväg till södra teatern och äta gott och titta på cirkus cirkör med jobbet. :) Livet är hårt ibland.
På måndag är det dags igen för julbord med en leverantör. :)
Man är ju inte riktigt van vid att bli utbjuden av jobbet så mycket, på NoN så var man nöjd med ett julbord. That's it.

Nu är det bara sätta igång och arbeta lite smått så den här dagen går också, fy vad trött jag är...

Ska försöka ta lite bilder ikväll om det går så får ni se imorgon.

Ciao!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar