lördag 8 september 2012

Jobbdag....

Ja igår kväll var vi ju på middag hos R & L, väldigt god mat och trevligt som vanligt. :)
Vi åt lax med potatis och en väldigt god sås och citronfromage med hallon till efterrätt.
Efter middagen så pratade vi bröllop och kollade in deras fotograf, får se om hon kan ta sig an vår dag också.
När barnen sedan hade somnat så spelade vi spel, "trodde du, ja", ganska kul.
Man kunde få göra utmaningar vilket iaf jag gjorde, först fick jag sjunga bä bä vita lamm i 30sek utan att skratta. Det gick bra, sedan skulle R skicka ett sms till valfri i min adressbok, han skickade till svärmor, ett mindre snällt. Stackarn fick ju halv hjärtinfarkt, men som ja sa så var jag glad att han valde henne som man kan förklara för och inte typ någon på jobbet som var väldigt opassande. :)
Jag avslutade med att snurra 30 varv så jag blev lite lätt!!!!! Illamående. Men det gick över fort.

Sedan va det bara hem och nanna.

Imorse så var vi ganska trötta så barnen fick roa sig själva en stund innan vi orkade dra oss ur sängen men det gick bra det med.
P är förkyld deluxe så han har inte vart så pigg idag direkt. Jag känner att det är något på gång med mig me men det har ja känns i en vecka nästan men det verkar inte vilja bryta ut riktigt.
Jag kände mig nästan febrig imorse men sen gick det över.
Nu känner jag mig tung i huvet igen men inget mer.

Just det jag köpte en ny tassimo smak idag, chai latte. Jag tycker ju att det verkar så mysigt att dricka te men jag har ju inte gillat smaken av smaksatt vatten... Men jag vill lära mig så jag tänkte att jag ska testa den här. Då är det ju mycket mjölk och dessutom skummad mjölk, och herregud vad gott det var. Skulle kunna dricka hur många som helst, det luktar lite juligt och smakar himmelskt.

Jag har i vilket fall som helst jobbat idag.... Jättekul verkligen!
Det var väldigt mycket folk idag så tiden gick ju fort iaf det var ju skönt.
Tiden sprang iväg skulle man kunna säga, helt okej då.
Men det är så skönt att komma hem sen när tiden är slagen.
Jag har tänkt mycket på skillnaderna nu mot innan man fick barn.
Förr var det ju bara pengar man ville åt så man jobbade ju gärna extra bara för att få in lite extra på lönen, men nu vill man ju bara vara hemma med barnen så mycket som möjligt och bryr sig inte alls om pengar bara man har så man klarar sig. Tiden med barnen är värd så mycket mer än alla pengar i världen.

Nu ska jag slappa lite framför pluras kök medans B och P ligger bredvid och snarkar.

Ha det bäst därute!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar