måndag 17 oktober 2011

Myshelg


Jag har haft en riktig myshelg faktiskt.
Den började med att barnen och hunden blev utportionerade hos olika. Bella sov hos mormor, Flizan hos faster Lotta och Texas sov hos faster Sussie. :)
Därefter åkte jag och älsklingen in till stan för att avnjuta en lugn god middag på tu man hand.
Hahaha det gick ju jättebra, småbarnsföräldrar som man är så slängde vi i oss maten så på under en timme hade vi satt oss vid bordet, beställt och fått dricka, beställt mat och ätit både för- och varmrätt. Så mycket för den lugna middagen! :)
Sen bar det av mot sergel där vi skulle se jägarna 2, men eftersom vi åt en turbomiddag så han vi med en liten promenix på stan och ett pit stop på en liten pub på vasagatan.
Filmen var ganska bra tyckte jag. Det var kanske lite många svängar fram och tillbaka men i det stora hela en bra film.
Någon sovmorgon blev det inte på lördagen, vi åkte och hämtade alla barnen och sedan en tripp till IKEA för att införskaffa tallrikar till pappsen som skulle bjuda på stormiddag till kvällen.
Efter det så åkte vi och levererade inköpen och jag fick ett städryck storlek XXXXL typ och körde en rejd där uppe. Han håller på och fixar huset så det var grejer överallt och folk också eftersom det var några som hjälpte till och bygga på övervåningen.
Men det blev i vilket fall väldigt mycket trevligare där efter min framfart. :)
Och god mat blev det senare också som vanligt.
Igår åkte jag Marlene och hennes kompis Maria till UnderbaraBarn mässan för det årliga besöket. Jag var duktig jag shoppade för den nätta summan 150:- :)
Men det hör till att åka dit varje år så det kan inte hjälpas, det är femte året i rad jag är där nu. Det är bara sällskapet som varierar.
Efter det häntade jag Hannah och gjorde lite naglar, jag han inte fota tyvärr för dom fick bråttom hem och okej jag glömde också. Klantigt jag vet!!
Idag har min lilla mini makeover vecka startat, imorse bar det av till svägerskan för hårfix. Resultatet ser ni ovan. Jag är riktigt nöjd! Inte alls vad jag hade tänkt mig men det är bara superkul! :)
Imorgon ska jag vara nagelmodell åt svägerskans kompis som ska göra sitt slutprov i Nacka. Så imorgon ska vi upp med tuppen för att hinna få alla klara innan vi ska åka. Men det ska bli jättekul. :) få snygga naglar bara sådär. :)
Nu blev det jättelångt det här men så är det när man är sämst på att uppdatera. :P
Ntti natti.. Återkommer med resultat från morgondagen.

Bye...................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar