lördag 30 augusti 2014

Kalas och slut mamma

Barnkalas stog på menyn idag. Började dagen med att åka och byta selen jag köpte till bonny (mammas rottweiler).
Jag köpte en sele som skulle hjälpa till så hon inte drar så mycket men när ja provat ordentligt så var den nog för stor så det blev byte.
Jag kan definitivt rekommendera denna till alla som har en dragig hund, den gör så att kopplet dras åt sidan istället för bakåt. Då bryter man hundens kamp/vilja att dra framåt. 

Efter att den var bytt så åkte vi till väsby centrum eftersom tjejerna hade sett att Dora utforskaren skulle vara där idag. Och som tur var så stötte vi på henne där i gången. :) lyckan var total! 
Men dom konstaterade att ryggsäcken och kartan (på ryggen) var ju inte riktig som det är på tv. :) men det gick bra ändå.
Sen blev det presentjakt på BR, lite Barbieattiraljer blev det till en glad 5-åring, som också fick ett lyckat och trevligt kalas.

Nu gick luften ur mig så jag har laddat med chips och dip och försöker få lilleman att sova så jag kan få en lugn stund i soffan för mig själv.
Mannen har cyklat iväg för att dricka lite öl och döttrarna ska jag sätta igång en film åt på övervåningen. 
Vid 00-tiden så ska jag fara ut till Arlanda och hämta min mamma som varit i Kroatien på kryssning i en vecka. Jag är inte alls avundsjuk. ;)
Men vi har ju våran resa till Lanzarote i oktober att se fram emot iallafall. :)

💞bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar