måndag 8 april 2013

Tankar.....

Ja nu har det gått sex månader på nya jobbet så nu är jag fast anställd.
Men egentligen så vill jag bara gå ner i tid och vara hemma mer med min familj.
Det är lite för mycket att jobba 100% känner jag, det ÄR verkligen skillnad mot att jobba 80% som jag gjorde innan.
Visst det bästa med det här jobbet var ju just att jag slipper jobba på kvällar och helger men det är lite mycket att jobba alla vardagar och att inte komma hem innan 17.45 varje dag också.
Innan kunde jag ju vara ledig en vardag och vara hemma med mina små monster men det fungerar ju inte nu...
Jag måste fundera ut någonting bra...
Jag skulle ju kunna erbjuda att jag kan ta min ekonomidel och jobba hemifrån så kan jag göra det på kvällarna när barnen sover eller att jag helt enkelt går ner den tiden och är ledig då...
Jag har ju lite planer som jag skulle vilja genomföra också och då behöver jag ju lite tid till det också men vi får se.
Jag ska invänta fackets löneförhandling först iaf så får vi se vart den hamnar.

Bröllopsplanerna går jättebra iaf. Jag pysslar och står i mest hela tiden tycker jag.
Jag har så många ideer så man får ju begränsa sig lite, men hittills har jag pysslat ihop inbjudningskorten och gjutit ljus, och så har jag börjat med att göra servettringar.
Jag tänkte först göra någon häftig vikning men det är ju roligare att ha en ring som kan ligga kvar på bordet sen än att vika ihop ALLA servetter och sen är det borta direkt när folk satt sig typ.

Jag och mamma ska ha en dag på stan nu nästa helg och gå runt och bara mysa och kanske kolla lite skor och grejer till bröllopet, jag måste få tag i en underkjol också så jag vet hur höga klackar jag måste ha för att klänningen inte ska släpa i backen. :)

Nu är det dags att arbeta lite så går dagen fort förhoppningsvis.

Ciao!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar